נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

כמה שעות שינה תוכים צריכים ואיך הם ישנים

לישון תוכים

האם יש ציפור יפה יותר מהתוכי? הצבעוניות והשמחה שהיא מביאה, אם זאת לגידל תוכי בבית יש צדדים שצריך להכיר, הרגלי השינה שלהם הם לחלוטין משהו חשוב ביותר לטיפול נכון בתוכים.

 

כמה שעות ישנים תוכים

הגדרת שעות השינה לתוכים היא כמובן הגדרה כללית מאד. בעולם ידועים כיום על כשלוש מאות ושלושים מינים שונים של תוכים הפרושים בכל רחבי העולם, מובן שאין הם אחידים בהנהגותיהם ובאורחות חייהם. אם כל זאת מקובל לציין שהתוכים ישנים לרוב נין שמונה שעות ביום לבין עשר שעות ביום.

אולם חשוב לציין שקיים שוני עצום בין המינים השונים, לא ניתן לחשוב שתוכי הנמצא כל היום בתוך כלוב ומקבל מזון באופן מסודר, זקוק לאותן מספר שעות כמו מקביל אליו החי בטבע וצריך לדאוג למזון, מחסה וצרכי חיים אחרים.

לישון תוכים

איך התוכים ישנים

התוכים באופן כללי ישנים בלילה, כמונו כמו בני האדם. התוכי ישן כאשר עיניו עצומות ופעמים רבות הוא מכסה את ראשו תחת הכנפיים שלו, זאת על מנת לייצור לעצמו תנאים נוחים יותר לשינה. התוכי לרוב לא זז, אם הוא נמצא בטבע הוא כמובן יחפש מקום שיגונן עלין במהלך השינה שלו להימנע מפגיעות של חיות טורפות.

בשבי, בכלוב בבתים שלנו התוכי לרוב יתמקם על עמוד כלשהו יעצום את עיניו וירדם להנאתו. כאשר התוכי מכין עצמו לשינה הוא נראה כמנמנם ומסיט את ראשו לאחור במטרה להיכנס למצב שינה

 

מה חשוב לתוכי שהוא ישן

התוכי זקוק לשקט שלו. הכניסה של התוכי למצב שינה היא תהליך שמתרחש ולא קורה מייד. התוכי כאמור מנמנם ואז מחל בהרדמות. בשלב הזה עיניו של התוכי יעצמו לאט לאט והוא ישקע בשינה עמוקה כאשר הוא עומד על רגל אחת, לעיתים יחביא את ראשו תחת הכנף.

התוכי הוא חיה הזקוקה לשקט ורוגע על מנת להירדם, לכן מומלץ להניח את הכלוב של התוכי לפחות בשעות הערב במקום שקט יחסית בבית ללא תנועה מרובה ואם ניתן אפילו בחדר חשוך מעט, התוכי שלכם יודה לכם על האפשרות לישון בתנאים נוחים ללא הפרעות למשך השעות להן הוא זקוק.

לישון תוכים

האם כל התוכים דומים?

הנאמר כאן הוא כמובן הכללה. בתוך כל מאות המינים הרבים ישנם ככל הנראה סוגים שונים שנוהגים אחרת, אין לקחת את כל התוכים כקבוצה הומוגנית ובכל זאת הכתוב במאמר כאן מתייחס בעיקר לקבוצות התוכים המוכרות לנו בגידול הבייתי הנפוץ. בכל מקרה כדאי להתייעץ עם ווטרינר או איש מקצוע אחר בנוגע לתוכי שאתם מגדלים בבית.

 

סיכום

התוכי הינו חיה צבעונית חביבה ובעלת ייחוס מצוין, אולם כל זה לא הופך אות לחיה שלא זקוקה לצרכים שלה בכדי לשרוד. שעות שינה ולא פחות חשוב מזה, תנאי שינה נאותים, הם כלי חשוב לגידול של תוכי בריא.

לישון תוכים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תוכים
לנקות קקי של תוכי
איך מנקים את צרכי התוכי

ניקוי כלוב התוכים הוא בעל חשיבות עליונה בראש ובראשונה לשמירת בריאותו של התוכי. בנוסף יש חשיבות גם עבורכם להימנע