נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

איך תגרמו לתוכי לחזור אחריך?

תוכים

ציפור התוכי ידועה בכך שלחלק מהימנים שלה יש יכולת לחזור אחרי מילים שהם שומעים ולבטא אותם בשפת בני האדם. יכולות אלו מביאות את בני האדם לנסות וללמד את התוכים לדבר. איך עושים זאת והאם זה אפשרי? 

 

להתחיל עם פקודות פשוטות.

בכדי לאפשר לתוכי לעקוב ולחזור אחרי המילים שלך, כדאי מאד להיעזר בטכניקות של יצירת אמון חיובי בינך ובין הציפור. לכן רצוי להתחיל עם מילים בודדות ופשוטות בכדי שהתוכי יתחיל לתרגל, מילים כגון בוא לפה, או לעלות, הן מילים שהתוכי יוכל להכיל לאחר פרק זמן, חשוב מאד לתגמל אותו על ביצוע טוב, על מנת לעודד אותו בעתיד.

תוכים

תרגול קבוע.

איכות הסיכוי שלכם ללמד את התוכי לחזור אחריכם נעוצה בעיקר ביכולת שלכם להתמיד ולקיים תרגול שוטף וקבוע לאורך זמן ובלי הנחות, רק כאשר התוכי יצליח לסגל סוג של מעין משמעת יש סיכוי שהוא יצליח לחזור אחריכם, במידה ולא תהיו רציניים ברמה שוטפת, הסיכוי שלכם להצלחה יהיה קטן ביותר.

 

סבלנות

סבלנות היא משחק המפתח. אין סיכוי לכך שתהיה הצלחה תוך יום או יומיים. האילוף דורש זמן ועקביות אלו הם שני המדדים החשובים ביותר להצלחה והם תלויים בכם, לא בתוכים. מאמצי האימון שלכם יוכלו להביא תוצאות רק בסבלנות ועקביות.

 

תחזרו על אותן המילים כל הזמן

השתמשו בעת האילוף באותן המילים כל הזמן, אל תתנסו להחליף לתוכים את המילים, במידה ובחרתם במספר מילים מסוים, עליהן תחזרו כל הזמן, לתוכים אין יכולת להבין או לקלוט מילה חדשה בכל יום, יש לשננן איתם את אותן המילים פעם אחר פעם. אסור לשכוח שלא כל התוכים רוצים ומוכנים ללמוד, ממש כמו אצל ילדים רגילים, יש כאלו שאוהבים ומתמסרים ללימודים, אלא שלא, יהיה קשה לשכנע אותם.

תוכים

חיזרו על נוסח קבוע

כאשר אתם מדברים אל התוכי, חשוב להקפיד על טון קבוע, אינטונציה קבועה וקול שלא מתחלף, רק כך התוכי ירגיש שהוא מצליח לעקוב אחריכם. אם לא תקפידו על הנוסחים הקבועים, התוכי לא יזהה את מה שאתם אומרים ולכן גל יתייחס לדברים שלכם.

 

תגמול על עבודה טובה

תגמלו את התוכי במידה והוא ביצע עבודה טובה, הכינו לעצמכם תמיד פינוק שישמח את הציפור כגון זרעי חמנייה או אגוזים שונים, התוכי יעשה את ההקשר בין ביצוע טוב של הדברים לבין הפרס שיקבל, מה שיכול להקל עליכם מאד. תגמול על ביצוע טוב או מילות שבח יביא לחיזוק התנהגות רצויה.

 

סיכום

החשיבות שבאילוף התוכים נעה על הרצף שנכון כנראה גם עבור בני האדם בבואם להגשים מטרה נכספת, דבקות במטרה, חזרה על הרגלים נכונים והרבה חיזוקים חיוביים, הם גורמים המפתחים את תחושת הרצון להצליח, מסתבר שזה עובד גם על תוכים, לא רק על בני אדם.

תוכים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תוכים
לנקות קקי של תוכי
איך מנקים את צרכי התוכי

ניקוי כלוב התוכים הוא בעל חשיבות עליונה בראש ובראשונה לשמירת בריאותו של התוכי. בנוסף יש חשיבות גם עבורכם להימנע